天使与恶魔的对话


想要有一个很疼很疼、会很爱很爱我的男朋友~
送我回家的时候,会在我额前轻轻的落下一个吻~
会永远记得曾经答应过我的承诺~
会一辈子陪着我到老~
想要趁着看电视的时候,赖在你身边,被拥进你怀里,感受着你的体温假装入睡~^^
多么幸福浪漫的一件事啊~^^

2008年5月26日星期一

微笑祝福的爱

我很喜欢听歌,
尤其是可以温暖且俘虏人心的歌。。。
最近在挑战写马来歌,
可是效果出来却是在写sajak,
真的有被炸死的感觉。。。。
微笑祝福的爱
词:jesperin

izinkan ku mengikut rentak
rentak gitar yang penuh dengan air mata
jangan mengikut kesilapan sejak
hati tidak dibenarkan lagi terluka
cinta tidak semestinya dimiliki
tapi didoakan dengan seikhlas hati
cinta dipenuhi dengan sepenuh hati
asalkan ikhlas sentiasa di sisi
pengorbanan mulia seorang diri
cinta begitu tidak direstui
suka dan duka diharungi sendiri
harapan tidak pernah dipenuhi
yakin pada cinta sejati
yang buta hanya kita
jangan risau pasal cinta
ia ada di mana-mana
6 sahabat sentiasa
suka duka harungi bersama
jangan fikir pasal dia
ada kita adalah dia
cinta hanya di dalam hati
tidak perlu sentiasa diungkiti
kalau percaya hati sendiri
semua ini bukan setakat mimpi
cintai dia memang memeritkan hati
kerna dia tidak pernah mengerti
serta tidak pernah memahami
apa yang ada di hati ini
cintaku hanya untuk mu
mengapa sukar untuk melupakan mu
hanya kau yang satu
tak mungkin ada dua di hati ku
tetapi apakah daya ku
cintaku tak pernah kau fahami
seperti tidak mengerti
apa yang terbuku di hati ku ini
haruskah aku terima semua ini
melepaskan mu dari hati ini
agar ku dapat buka pintu hati
untuk mencari pengganti ini
jangan kau cari aku lagi
sungguh aku tak mampu lagi
biarlah kebahagiaan untuk hati ini
agar aku akan gembira nanti
pertama kali melihat jejaka pilihan hati
pintu hati ku ini dibuka
terasa bahagia diri ini
tidak tahu kenapa
pertemuan pertama memutik perasaan hati
tapi mengapa kali ini berdegup laju
hanya aku yang tahu isi ini
adakah kerana perasaanku begitu
perasaan tidak pernah luntur
ada kawan yang sentiasa membantu
berharapkan dia faham isi hatiku
tetapi sayang musnah harapanku
aku mencari terlibat dirinya
pada setiap masa
dengan takdir aku jumpa dia
dengan bantuan aku kenal dia
perasaan terhadap dia makin kuat
aku berubah menjadi sempurna
hanya untuk aku dia melihat
untuk menjadi pasangan untuk dirinya
senyumanmu mengikat hati
siatuasi pertemuan sentiasa diingati
cinta dalam tak mengawal diri
itulah dugaan yang tuhan beri
keseksaan percintaan tidak diketahui
harungan tersebut amat sukar dilalui
keperitan hati tidak dapat dikongsi
cuma kawan yang teman di sisi
senyumanmu bisa di dalam hati
tindak balas mu menyakitkan hati
dugaan tuhan tabah ku tempuhi
harapanku ini bukan permainan Ilahi
permintaan terakhir tidak keterlaluan
yang itu cuma satu harapan
harap dia mendapat kesedaran
kalau sedih kawan sentiasa meneman
cinta tidak boleh dibelah dua
keseksaan menunggu sentiasa
kesalahan tidak wujud dalam cinta
lepaskan dia doakan bahagia
perpisahan 24 bulan amat memeritkan ku
isi hatiku memujuk bertanya khabarmu
adakah kau masih mengenali diriku
insan yang sentiasa mencintaimu
24 bulan perpisahan bukan terakhir
jumpa dirimu di tempat selalu
hanya tuhan yang menambil tahu
apakah maksud isi hatiku
hatiku semakin perit kini
apabila sering kali teringat dia
tetapi apakah daya diriku ini
aku tidak dapat meluahkannya
akhirnya dengan bantuan kawanku
yang sentiasa memberi sokongan
aku memberanikan diriku
untuk meluahkan rasa tersimpan
2 tahun aku menunggu dirimu
berharapkan kau balas cintaku
namun hancur berkecai harapanku
dapat tahu kau sebegitu
1 dekad bakal berlalu
sedih hatiku hanya aku tahu
tapi mengapa aku memikirkan mu
sedangkan kau bukan milik ku
cinta ini hanya untuk dirimu
aku tak pernah menyalahkannya
walaupun dia tidak menerimaku
mungkin aku bukan milik untuknya
aku lepaskan dirimu
dari segala yang menyekatmu
biarlah aku harungi untuk dirimu
dengan harapan kau berbahagia selalu
adakah itu cinta
hati yang kian membuta
demi engkau aku menderita
doakan engkau sentiasa gembira
written by jesperin. copy right reserve
这首歌的意境夹杂了我、tiqa和an的感情故事。。。
我们都处在于等待的阶段。
等待一段永远都不会成真的感情故事。。。
或许我们都有想要追求的东西,
可是我们已经没有勇气要再受伤害了。。。
rasya,
一个an暗恋了的两年的男生。。。
一个可以让an从一个大胖妞变成绝世美女的男生。。。
在这两年里,
虽然她否认喜欢她,
可是明眼人都晓得她的感觉。。。
可是,对方对她没有感觉。。。
sharil,
一个让tiqa一辈子遗憾的男生,
现在也在另外一个世界里当她的守护天使。。。
没什么好说的,
她还在坚持等待中。。。
joe,
一个让我要死要活的男生。。。
在几年前告诉我说他不要我了,
他爱上了别的女生,
把我伤到极点的男人。。。
很可惜,
即使我到现在还是多么的爱他都好,
他此时此刻已经在别人的怀抱里了,
他不再属于我的了。。。

是我们错了吗?
我们的坚持难道不对吗?
或许大家都会说我们笨,
可是,
如果你没有真正的爱过,
那么,
你凭什么说我们笨呢?
kueichee,welly,michelle,iela,
你们每次都会说我们笨,
说我们的坚持是不好的,
可是你们了解我们的感受吗?
你们知道我们的permintaan terakhir 是什么吗?
我们要的kenangan terindah又是什么吗?
我们的要求不多,
an只要求可以和他在一起24小时,
可是对方心里必须有她的存在。。。
tiqa也是要求可以收回之前说过的话,
和他好好共渡美好的24小时。。。
而我,
只希望他可以以我男朋友的身份陪着我24小时就好。。。
24小时后,
我们三个都会死心,
只要我们的最后要求可以办到,
那我们也不再有任何遗憾了。。。
好希望joe,rasya,sharil可以知道我们心里在想什么,
真的只要24小时就好。。。
让我们好好完成我们的遗憾,好吗?
守护天使,
当你看到我的这篇文章,
可以替我转告joe,rasya和sharil吗?
我们真的只要24小时就好。。。

没有评论: